Desinfectiezuil

Een desinfectiezuil wordt gebruikt bij binnenkomst of in ruimtes waar u direct uw handen kunt desinfecteren. Een desinfectie dispenser beschikt over een navulcompartiment. Er wordt desinfectie handgel in het compartiment gedaan dat eenvoudig bij te vullen is. Een desinfectiezuil is er in verschillende varianten, zoals een desinfectiezuil met sensor of een desinfectiezuil met voetpedaal. Er zijn ook desinfectiezuilen waarbij de dispenser ingedrukt moet worden.

2 producten

2 producten

Handgel dispenser

Een desinfectiezuil maakt het mogelijk om bij binnenkomst de handen direct te desinfecteren. Dit zien we steeds vaker in winkels en kantoorpanden, maar is al een langere tijd de standaard in ziekenhuizen. De dispenser wordt bijgevuld met desinfectie alcohol, zodat uw handen gedesinfecteerd en schoon zijn zonder dat daar water en zeep voor nodig is. Het is eenvoudig om de zuil bij te vullen, waarbij er verschillende groottes beschikbaar zijn van het navulcompartiment. De meeste dispensers hebben een inhoud van 500 milliliter of 1 liter.

Bediening desinfectiezuil

Een desinfectiezuil is te bedienen op diverse manieren, waaronder met een sensor. Een desinfectiezuil met sensor beschikt over een infrarood sensor die desinfecterende alcohol geeft bij  beweging voor deze sensor. Zo hoeft u zelf de dispenser niet aan te raken. Het is ook mogelijk om het desinfectiezuil met een voetpedaal te bedienen of met de elleboog. Om een desinfectiezuil met de elleboog te bedienen, zijn er speciale hendels die dit gemakkelijk maken.