Praktijkhygiëne

Hygiëne in uw praktijk is erg belangrijk. Zo voorkomt u besmetting en infectieoverdracht. Onder hygiëne in de (tandheelkundige) praktijk valt niet alleen de persoonlijke hygiëne van u en uw collega’s, maar ook handdesinfectie, desinfectiezuilen of luchtreiniging. Bekijk ons volledige assortiment op deze pagina.

Producten 1-30 van 34

Pagina

Producten 1-30 van 34

Pagina

Het belang van praktijk hygiëne

Om besmetting en infectieoverdracht in de praktijk te voorkomen is een goede praktijk hygiëne van cruciaal belang. Om een juiste praktijk hygiëne te handhaven, kunt u denken aan persoonlijke hygiëne van medewerkers, het regelmatig desinfecteren van de handen, het reinigen van instrumenten of het reinigen van de lucht en oppervlaktes. Het belangrijkste onderdeel van praktijk hygiëne is desinfectie. OrangeService Dental biedt daarom verschillende producten aan voor het desinfecteren van uw handen of oppervlaktes.

Schoonmaakmiddelen

Ook schoonmaakmiddelen behoren tot het assortiment producten voor praktijkhygiëne. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de oppervlakte desinfectie doekjes van Blue Wonder of de Caviwipes. Ook schoonmaakalcohol voor reiniging en desinfectie behoort tot het assortiment.

Handdesinfectie

Om de kans op verspreiding van bacteriën en virussen te verkleinen, is het van belang om regelmatig uw handen te desinfecteren met desinfecterend handgel of schoonmaakalcohol. Om het desinfecteren van de handen gemakkelijker te maken kunt u ervoor kiezen om een desinfectiezuil in uw praktijk te plaatsen. Zo kunnen patiënten en medewerkers bij binnenkomst direct de handen ontsmetten. Deze zuilen zijn eenvoudig bij te vullen. U kunt kiezen voor een desinfectiezuil met een voetpedaal of met sensor. Ook bestaan er desinfectiezuilen waarbij u de dispenser handmatig in moet drukken.

Luchtreinigers en luchtfilters

Voor het reinigen en desinfecteren van oppervlaktes kunt u kiezen uit verschillende producten. Zo zijn er oppervlaktedoekjes van Blue Wonder waarmee u oppervlaktes al binnen 30 seconde kunt desinfecteren. Ook kunt u kiezen voor bijvoorbeeld aeremax of de i-Fogger, een mobiel apparaat luchtreiniger die een desinfecterende aerosol verspreidt die het aantal in de lucht zwevende micro-organismen en virussen vermindert. Zo zorgt u snel voor een schone en gezonde omgeving. Luchtreinigers halen onder andere bacteriën en virussen uit de lucht. Luchtfilters helpen daarbij de luchtkwaliteit te verbeteren. Het volledige assortiment luchtreinigers vindt u hier. Verder kunt u bij ons terecht voor afzuigsystemen, weekbakken en luchtverfrissers.