Handhygiëne

Handdesinfectie is nodig om te voldoen aan hygiëne eisen binnen uw kantoor, winkel of praktijk. Door uw handen regelmatig met desinfecterende handgel te reinigen, vermindert u de kans op verspreiding van bacteriën en virussen. OrangeService Dental biedt verschillende soorten desinfecterende handgel aan waarmee u uw handen kunt desinfecteren, bijvoorbeeld Sanicur handgel. Naast handgel kunt u ook kiezen uit handalcohol, een desinfectiezuil of handdesinfectiemiddel.

6 producten

6 producten

Desinfecterende handgel kopen

Met desinfecterende handgel desinfecteert u eenvoudig uw handen, zonder dat u uw handen grondig hoeft te wassen. U wast uw handen als het ware zonder water. Na het reinigen met desinfecterende handgel heeft u geen handdoek of papier nodig. De handgel lost vanzelf op en verwijdert bacteriën en virussen. Handdesinfectie is er in verschillende varianten en in verschillende formaten. Zo kunt u kiezen voor een inhoud van 500 milliliter, 1 liter of 5 liter. U kunt daarnaast kiezen voor desinfectiemiddel speciaal geschikt voor ziekenhuizen en overige zorginstellingen.

Wanneer handen wel of niet desinfecteren

Een veel voorkomend geluid is dat desinfectie handgel slecht is voor de handen en de huid. Dit is niet het geval. Het is zelfs zo dat de huid minder snel uitdroogt door het gebruik van handdesinfectie. Overmatig gebruik kan echter wel leiden tot irritatie van de huid. Ook wanneer u tijdens uw dagelijkse werkzaamheden vaak medische handschoenen draagt is het belangrijk om voor het aantrekken van de handschoenen uw handen te desinfecteren met desinfectie handgel. Zorg er wel voor dat u geen handgel op de handschoenen lekt.

Desinfectie van de handen

Soms is het prettig om uw handen te reinigen, ook wanneer u niet in de buurt bent van een kraan of wastafel. Handgel is hiervoor dan de perfecte manier om uw handen toch schoon te maken. Desinfecterende handgels hebben een antibacteriële werking en zorgen ervoor dat uw handen weer schoon en fris aanvoelen. Water is hierbij niet nodig. Bent u op zoek naar andere hygiënische producten? Bekijk dan ook eens ons assortiment wegwerphandschoenen, mondkapjes of luchtverfrissers.